U�ywamy plik�w cookies, by u�atwi� korzystanie z naszych serwis�w.
Je�li nie chcesz, by pliki cookies by�y zapisywane na Twoim dysku zmie� ustawienia swojej przegl�darki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptowa� nasz� polityk�.

[ Zamknij ]
Eurpoejski Rok Dialogu Międzykulturowego Dodaj do ulubionych Poleć znajomemu Polski English Narodowe Centrum Kultury PRASA DO POBRANIA FAQ KONTAKT ARCHIWUM
Dobre praktyki
Strona główna > Dobre Praktyki > Language Encounters: key to Dialogue
Tytuł projektu :
Language Encounters: key to Dialogue
Language Encounters: key to Dialogue
Organizator: Stowarzyszenie ARABIA.pl
Typ działania: warsztaty
Miejscowość: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Termin: Maj 2008
Tryb: jednorazowe
Zasięg: lokalny
Cel projektu:

Poznanie innych kultur poprzez praktyczną naukę właściwych dla nich alfabetów i pism.

Inspiracja:

Doświadczenia z warsztatów "W kręgu kultury islamu" - nawet najwięksi scpetycy chcieli nauczyć się pisania swojego imienia po arabsku.

Opis projektu:

Projekt składa się z dwóch części. Pierwszą, zasadniczą, jest wydanie materiałów edukacyjnych poświęconych alfabetom i pismom świata. Znajdą się w nim alfabety z czterech różnych obszarów geograficznych (Eurazja, Bliski Wschód, Daleki Wschód, Subkontynent Indyjski). Każdy moduł zawierać będzie informacje o specyfice danego pisma oraz o językach, w których się go wykorzystuje, a także o jego roli w kulturze jego użytkowników.

 

A zatem poznając np. alfabet arabski uczniowie będą się mogli dowiedzieć także o specyfice języka, roli kaligrafii w sztuce muzułmańskiej, ikonoklazmie, dyglosji etc. Istotnym elementem modułu jest „instrukcja obsługi” danego pisma pomyślana w taki sposób, aby nie-filolog mógł na jej podstawie nauczyć swoich podopiecznych podpisywania się w danym alfabecie/piśmie. Nie jest to nauka języka, ale sposób na poznanie i zaciekawienie inną, egzotyczną kulturą. Materiały przeznaczone są dla nauczycieli i trenerów międzykulturowych.

 

Drugim elementem projektu są warsztaty językowo-kaligraficzne, które odbędą się w jednej ze szkół gimnazjalnych. Każda klasa zapozna się z innym alfabetem/pismem, a także kulturą ludów, które go używają. Dzięki temu możliwe będzie przygotowanie w szkole wystawy kaligraficznej alfabetów z różnych stron świata.

Źródło finansowania: Fundacja im. Anny Lindh
Partner: Polski Komitet ds. UNESCO
Koordynator: dr Katarzyna Górak-Sosnowska, wiceprzewodnicząca
Telefon: (48) 602 638 553
E-mail: kgs@arabia.pl
Adres: ul. Sarmacka 5/17, 02796 Warszawa, Polska
www: www.arabia.pl/content/view/291539/132/

Positive-Power